donderdag 19 november 2015

Review: Hunger Games Mockingjay part 2


Een foto die is geplaatst door Josh Hutcherson (@josh_92hutch) op


JAAAAAAA Mockingjay part 2! (Jammer genoeg is dit) de laatste film van de filmreeks 'The Hunger Games'. Ik heb hem pas gezien en ik wil jullie graag vertellen wat ik ervan vond :) Lees dus vooral verder!

Waar gaat het over?
In Mockingjay part 2 zien we dat Katniss heeft geaccepteerd dat zij wordt gezien als het boegbeeld van de revolutie. Ze houdt verschillende toespraken om heel Panem achter zich te scharen. Ook heeft ze een nieuw doel: (Eigenhandig) een einde maken aan het bewind van President Snow.

Wat vinden we ervan?
In Mockingjay part 1 zagen we dat Peeta en de andere tributen Johanna en Anne waren gered uit het Capitool. Ook zag je onder andere hoe het Capitool Peeta heeft gehersenspoeld en dat alle warme gevoelens van hem voor Katniss helemaal weg zijn. In deel twee zie je dat hij nog steeds gehersenspoeld is en dat hij hier tegen vecht. Josh Hutcherson (die Peeta speelt) zet Peeta in dit deel echt heel goed neer (net als in de andere delen overigens). In een eerdere review gaf ik al aan dat veel karakters steeds meer een inhoud krijgen. In deze film zag je dat ook en leerde je o.a. Finnick, Gale en Peeta beter kennen. Jennifer Lawrence zette ook in dit deel een geloofwaardige Katniss neer. Je merkte dat Katniss haar 'pijlen naar het Capitool had gericht' en dat ze graag een einde wilde maken aan de onderdrukking van Panem.

Ook vind ik dat de special effects ook in dit deel weer heel mooi waren. Zowel de Districten als Panem zijn heel mooi en geloofwaardig weergegeven. Ik had ze ook ongeveer zo verbeeld toen ik de boeken las. Ik vond overigens in het algemeen dat ze het boek goed als leidraad gebruikten. Er waren een paar dingetjes anders. Zo werd Katniss niet eerst getraind voordat ze mocht vechten in de strijd, maar het was, denk ik, ook niet nodig om dat te verfilmen.

Dit deel bevat net als de eerdere delen veel actie. Ik zal er (inhoudelijk) niet al teveel over vertellen, maar op een gegeven moment worden ze achternagezeten door mutanten van het Capitool. Nou... ik zat echt met ingehouden adem te kijken!

Ik denk dat velen die 'The Hunger Games' films hebben gekeken ook dit laatste deel zeer kunnen waarderen. Ik kon dat in ieder geval wel. Veel plezier met het kijken van de laatste Hunger Games film!

Wil je ook de reviews van de andere films lezen? 

The Hunger Games: Mockingjay part 1 (review)
Review: The Hunger Games- Catching fire




Geen opmerkingen:

Een reactie posten