zaterdag 29 november 2014

The Hunger Games: Mockingjay Part 1 (review)


Gisteren ben ik naar The Hunger Games: Mockingjay Part 1 geweest. Ik heb lang op deze film gewacht, dus ik had er veel zin in! Wil jij weten wat ik ervan vond? Lees dan snel verder!


Waar gaat het over? 

Nadat Katniss de arena van de Hunger Games heeft vernietigd, wordt ze samen met Finnick Odair en Beetee gered. Ze gaan naar district 13. Hier ziet ze haar moeder en haar zusje Prim weer terug. In district 13 wordt ze voorgesteld aan de president Alma Coin. Zij vraagt Katniss om hun Mockingjay te worden (het gezicht van de rebellie). Katniss heeft hier in eerste instantie helemaal geen zin in aangezien ze nog woest is dat ze Peeta achter hebben gelaten waardoor hij gevangen kon worden genomen door het Capitool. Na een poosje besluit ze toch om de Mockingsjay te worden. Wel met de voorwaarde dat ze er alles aan moeten doen om Peeta te redden uit het Capitool. 

Wat vond ik ervan? 

Voordat ik naar deze film ging, had ik al het een en ander gehoord over de film. Zo gaven veel mensen aan dat ze het een tegenvaller vonden. Hier ben ik het echter niet mee eens..! Ik geeft toe, hij was wel minder spectaculair dan de vorige twee aangezien er geen echte Hunger Game in deze film plaatsvindt. Toch zit er genoeg spanning in; je vraagt je namelijk de hele tijd af of district 13 niet zal worden aangevallen door het Capitool. Ook vraag je jezelf continu af of Peeta niet zal worden vermoord. 

Wat ik trouwens ook leuk aan de film vond, was dat Effie in district 13 was. Haar personage geeft echt iets extra's aan de film. Iedereen is namelijk bezig met overleven, maar Evvie niet. Die vind het veel belangrijker dat Katniss er goed uit ziet en zich goed presenteert voor de camera! Zo grappig! :) 
Voor de rest is de film natuurlijk weer heel mooi in elkaar gesleuteld. Zo zaten er flink wat special effects in.  

Ik ben heel erg benieuwd naar de volgende film. Ik heb de boeken niet gelezen, dus voor mij is de afloop van de film een groot vraagteken. Zo vraag ik me af of Peeta weer helemaal de oude wordt. Ennnnn ik vraag me natuurlijk af of het Capitool zal vallen!? De volgende film komt pas volgend jaar uit dus dat wordt nog even wachten! 

Wat vonden jullie van de film? 

Willen jullie mijn review van The Hunger Games: Catching Fire lezen? Klik dan hier op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten