zondag 28 juni 2015

Film review: Maleficent (met o.a. Angelina Jolie)


Gisteren keek ik de film Maleficent! Wil je weten wat ik van de film vond? Lees dan verder :)

Waar gaat de film over?
Jullie kennen allemaal vast wel het sprookje dat Doornroosje heet?? Nou, deze film gaat over 'de slechterik' uit dat sprookje. Deze 'slechterik' heet Malificent. In de film zie je dat Maleficent en (koning) Stefan (de vader van Doornroosje) elkaar al kennen sinds ze klein zijn. Ze waren zelfs vrienden! Ook zie je hoe het komt dat Malificent slecht is geworden en waarom Maleficent Doornroosje/ Aurora vervloekte.

Wat vond ik ervan? 
Ik vind Maleficent echt een hele goede film. Ik heb hem nu al twee keer gezien en ik vond hem de tweede keer net zo leuk als de eerste keer dat ik hem keek. Vooral de special effects zijn zo mooi! Zo zijn alle wezens die in het bos leven waar Malificent ook leeft, de Moors, erg goed vormgegeven.

Door deze film krijg je overigens een heel ander beeld van Maleficent. Dit komt vooral doordat ze ons in deze film de beweegredenen van de keuzes die Malificent maakt, laten zien. Zo krijg je eigenlijk een antwoord op de vraag waarom Maleficent Doornroosje/ Aurora vervloekte! Ze wijken hierbij best af van wat er aan ons over Maleficent in de film Doornroosje werd verteld. Ondanks dat vond ik het verhaal toch geloofwaardig en ging het er bij mij als zoete koek in!

Ook het acteerwerk was goed. Ik heb het dan natuurlijk vooral over het acteerwerk van Angelina Jolie, die Maleficent speelt. Ik vond dat ze de ambivalente gevoelens van Maleficent goed liet zien. Ik denk dat zij sowieso een enorme bijdrage aan de film heeft geleverd en dat het vooral door haar zo een interessante film is om naar te kijken.

Wisten jullie trouwens dat:
... De naam Maleficent afgeleid is van het woord maleficentia en dat maleficentia in het Latijn kwaad-doen betekent .

... Vivienne (de dochter van Angelina Jolie en Brad Pitt) de jonge prinses Aurora speelt in de film. Zij was namelijk niet bang voor het kostuum van haar moeder, terwijl andere kinderen dit wel waren.

... Niet alleen Vivienne in de film speelt, maar ook Angelina's en Brad's zoon Pax en hun dochter Zahara? Zij spelen in de scene waarin baby Aurora wordt gedoopt. Als je goed kijkt kun je ze zien wanneer Maleficent de zaal binnen komt lopen.

... Een feitje voor alle Harry Potter fans: Imelda Staunton speelt een van de drie goede feeën in de film (de rode). Zij vertolkte de rol van Dorothea Omber in de Harry Potter films (Engels: Dolores Umbridge).

Hebben jullie deze film al gezien? En zo ja, wat vonden jullie ervan? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten