dinsdag 16 juni 2015

Film: Inside Out/ Binnenstebuiten (Kan jij ook niet wachten tot hij uitkomt?)


Oeeeehhh, jongens! Hebben jullie al de trailer gezien van Binnenstebuiten? Hierboven staat de Nederlandse trailer en helemaal onderaan dit artikel staat de Engelse versie. Het is een animatie film van Pixar. De regisseur van deze film regisseerde o.a. ook Monster, Inc. en Up!

Jullie zullen je ongetwijfeld afvragen waarom ik jullie vraag of jullie de trailer al hebben gezien... Noooouuuu... ik vraag het, omdat ik het zo een leuke trailer vind! Ook denk ik dat het een echte go-to film wordt (net als Frozen). Waarom? Nou, Ik zal het je vertellen: Wij hebben allemaal onze emoties. Zo zijn we soms heel boos, heel verdrietig, heel blij of juist heel bang. In deze film maken ze deze emoties tastbaar.

De film draait om een meisje dat Riley heet. Ze is net verhuist naar San Francisco, omdat haar vader hier een nieuwe baan heeft gekregen. Riley laat zich net als iedereen leiden door haar emoties, Plezier, Woede, Angst, Afkeer en Verdriet. Deze emoties zijn in de film vormgegeven als een aantal poppetjes. Ik zou de poppetjes als volgt omschrijven: Plezier is een vrolijke elf-achtige meid,  Woede is een rode oude vent, Angst is een paarse dunne man, Afkeer is een groene vrouw en Verdriet is een blauw meisje. (De omschrijving is door mijzelf verzonnen, dus misschien zien jullie de poppetjes anders haha:P). Deze emoties wonen in het Hoofdkwartier. Dit is een commandoruimte in het hoofd van Riley. De emoties voorzien haar van advies bij dagelijkse dingen. Haar emoties hebben echter moeite om zich aan te passen aan het leven in San Fransisco, dit zorgt voor opschudding in het Hoofdkwartier.

Oke, jullie hebben de omschrijving gelezen, maar waarom lijkt de film mij zo interessant? Nou, ik ben psychologiestudente en heb het hierdoor in mijn studie veel over emoties. Ik ben benieuwd hoe Pixar de emoties zal 'invullen en vormgeven'! En verder, animatiefilms zijn meestal sowieso leuk (alleen al omdat ze vaak een gelukkig einde hebben).

Dit film zal vanaf 15 juli in de Nederlandse bioscopen te zien zijn. 

Engelse trailer:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten