vrijdag 19 juni 2015

Doutzen: te mager?


Een foto die is geplaatst door Doutzen Kroes (@doutzen) op

Een paar dagen geleden deelde Doutzen de bovenstaande foto op Instagram. Op deze foto kwamen best heftige reacties. Mensen vonden dat Doutzen te mager was geworden. Enkele reacties waren: 'Doutzen! Je bent veel te dun! Een beetje vet kan wel!' en zelfs 'Heb je anorexia?' Ook las ik een aantal keer dat mensen vinden dat ze teveel is afgevallen. Nu dacht ik bij mezelf toen ik deze reacties las van: 'Zo zag ze er een aantal jaren geleden toch ook al uit? Nu dacht ik dat het misschien een goed idee was om de bovenstaande foto eens te vergelijken met oude foto's. Een foto die ik tegenkwam, was de onderstaande foto uit 2009. Op de bovenstaande foto, dus de foto uit 2015, zie je dat Doutzen een enorm afgetrainde buik heeft en dat je kan haar ribben zien. Maar als je vervolgens kijkt naar de foto van 2009, zie je dat ze toen ook al een enorm afgetrainde buik had en dat je haar ribben kon zien. Dussss denk ik dan, misschien is het gewoon haar bouw...?? En als het niet haar bouw is, dan kunnen we in ieder geval zeggen dat ze al vrij lang zo een afgetrainde buik heeft enz. en dat ze dus niet 'teveel is afgevallen' zoals mensen zeggen..! Ik denk overigens dat het licht in de bovenstaande foto ervoor zorgt dat ze nog slanker/dunner lijkt dan dat ze al is en dat het in 'normaal licht' best meevalt.



Wat me overigens wel opviel, is dat ze in haar gezicht wel dunner is geworden! Kijk maar naar de foto's hieronder. De bovenste foto is genomen in 2010 en de onderste twee zijn uit 2015. Voor de duidelijkheid: Ik heb overigens niet alleen naar de foto's gekeken die in deze blogpost staat, maar ook naar andere foto's uit hetzelfde jaar! 




Een foto die is geplaatst door Doutzen Kroes (@doutzen) op


Maar goed, hoe dan ook. Ik denk niet Doutzen teveel is afgevallen ofzo. Ze heeft altijd al een strak lichaam gehad! Ze vertelde wel in een interview dat ze vindt dat ze nu wel slanker is dan vroeger. Dat zou goed kunnen. Ik vind de reacties alleen wel heftig en zelfs een beetje overdreven. Kijk, Doutzen is een TOPmodel. Zij weet wel wat gezond is en wat niet. Hier is ze slim/wijs genoeg voor (vind ik dan). Doutzen is een prachtige vrouw en verder; dat bodyshamen is nergens voor nodig... Laten we elkaars lichaam gewoon accepteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten