woensdag 24 december 2014

Film review: The Hobbit- The battle of the five armies


Een hele tijd geleden heb ik een review geschreven over de tweede hobbit film 'The Hobbit: The desolation of smaug'. Gisteren heb ik de derde Hobbit film gezien. Ik ga er ook vanuit dat dit de laatste film van de Hobbit/ de Lord of the Rings reeks is die verfilmd zal worden. Het was dus extra spannend en leuk om deze film te zien. Wil jij weten wat ik ervan vond? Lees dan verder:)

Waar gaat de film over?

De dwergen hebben inmiddels hun thuisland herroverd op Smaug, de draak. Deze is echter woest en reageert zijn woede af door het dorpje Laketown te vernietigen. In het dorpje wonen mannen, vrouwen en kinderen die weerloos zijn tegen de Smaug. Of toch niet..?

Hoewel Smaug verjaagd is, is de Lonely Mountain nog niet veilig. Onder anderen de Orks en de elfen willen de berg veroveren op de dwergen verwege zijn ligging en al het goud dat in de berg ligt. In totaal gaan er vijf legers op weg naar de Lonely Mountain, wie of welke van de legers zullen er winnen?

Wat vond ik ervan?

Deze film zit vol met actie (en een paar schrikmomenten). Dus meiden die daar niet van houden, hoeven niet naar deze film te kijken, maar als je er wel van houdt, dan zit je goed!

Ja, die actie. Op zich kon je dat ook wel verwachten na het lezen van de titel van de film. Ik bedoel, 'the battle of the five armies' dat moet om een oorlog gaan toch? En wat voor een oorlog? Nou, eentje met wel vijf legers! Ik zal niet vertellen wie precies tegen wie vocht, want dan is de film voor mensen die hem nog niet hebben gezien een stuk minder spannend (& ik wil niet verpesten). Ik houd wel van een beetje actie, dus ik zat op het puntje van mijn stoel tijdens de film. Doordat je je afvraagt wie er levend uit dit gevecht komt, is het ook echt spannend. Om maar even een indicatie te geven: ik moest echt heel nodig naar de WC, maar ik ben blijven zitten, want ik vond het zo spannend, dat ik niks wilde missen!!

Verder zijn de special effect weer heel mooi! Echt heel knap dat mensen dat zo kunnen maken met een computer.


Last but not least. Ook Legolas aka Orlando Bloom mocht weer zijn opwachting maken in de film. Ik was echt fan van Legolas in de LOTR (Lord of the Rings). Nog steeds wel, alleen hij is wel heel erg veranderd. Zo is zijn uitstaling heel anders en komt hij heel hard over. Dat is wel jammer, want juist die grappig en lieve legolas vind ik leuk (Nu denk ik bij mezelf, had ik dit ook al niet in de vorige review gezegd? hahahah:D). Maar goed, hij ziet er alsnog prima uit& hij neemt het op voor Tauriel dus met zijn moraliteit zit het prima! 

Tip: als je naar deze film gaat, kijk dan nog even snel de vorige Hobbit films anders kan het dat je er weinig van snapt!

Heb jij deze film gezien? en zo ja, wat vond je ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten