zaterdag 25 oktober 2014

Film review: 'How to lose a guy in 10 days'

Jaaaa, zojuist de film 'How to lose a guy in ten days' gekeken & ik kan het niet laten om er een stukje over te schrijven. Ik hoorde dat hij morgen ook op de televisie komt. Ik heb het even gecheckt en het blijkt te kloppen. Hij is morgen (zaterdag 26 oktober) om 20:00 op RTL5 te zien. Wil jij weten of de film een beetje de moeite waard is om te kijken? Lees dan snel verder:)

Waar gaat de film over?
Andie Anderson droomt van een carrière als journaliste, maar van haar hoofdredactrice mag ze enkel over cosmetica, gadgets en mode schrijven. Dan krijgt ze een nieuwe opdracht: ze moet een verslag schrijven over alle mogelijke situaties die een liefdesrelatie op de klippen kunnen doen lopen.

Andie krijgt 10 dagen de tijd om een man aan de haak te slaan en vervolgens de ene flater na de andere te slaan, zodat hij meteen weer uit haar leven verdwijnt. Ze richt haar pijlen op de reclamemaker Ben Barry, maar ze beseft niet dat hij een omgekeerde weddenschap heeft aangegaan: Andie versieren en haar in 10 dagen smoorverliefd op hem laten worden.

Wat vond ik ervan?
Als je de omschrijving van de film lees dan denk je al: 'Dat kan niet goed gaan toch? Of wel?'. Nou, ik zal dat niet aan jullie verklappen aangezien jullie hem misschien zondag willen kijken. Maaaaar wat ik er wel over kan zeggen is dat de missie van Andie om zo snel mogelijk van Barry af te komen leidt tot een aantal hele rare situaties!

Oke, maar wat vond ik er nu van? Nou, eigenlijk vond ik het een prima film. Kijk, er zitten wel wat voorspelbare scènes in, maar er zitten ook echt momenten in dat je echt denkt van: 'OMG, neee!' (m.a.w. minder voorspelbare scènes hahaha). Ook krijg je goede tips. Als je de film hebt gezien weet je namelijk precies wat je niet moet doen in een relatie en tijdens het daten. Dat is ook mooi om te weten, vind je niet? Wat wel jammer was, was dat Barry (acteur: Matthew McConaughey) met open mond eet... Maar misschien was hij zo druk bezig met het verleiden van Andie (actrice: Kate Hudson) dat hij dat even niet door had..? De acteurs zetten voor de rest wel geloofwaardige rollen neer. Ik zie Matthew (McConaughey) in het echte leven ook wel een weddenschap afsluiten om zo een goede deal binnen te halen en ik denk dat Kate (Hudson) de tijd van haar leven heeft gehad bij het spelen van deze rol, want hoe grappig moet het zijn geweest om deze rol te spelen?

Ik heb ook echt een aantal keer helemaal dubbel gelegen. De film is ook zo droog! :D

Kortom, heb jij morgen (zondagavond) zin in een leuke komedie? Zet dan om 20:00 uur je televisie aan! (laat je me even weten wat jij van de film vond?)

Geen opmerkingen: